Herken je dit?

Heb jij als ambitieuze zorgprofessional te weinig controle over de werkdruk? Heb je last van toegenomen administratieve rompslomp? Is het moeilijk om goede keuzes te maken in je werk  of is de balans tussen werk en prive verstoord geraakt?

Wil je meer ontspanning in je werk, beter je eigen  grenzen bewaken, prioriteiten stellen, plezieriger werken en meer tot rust komen?

Ben je bereid om hiervoor zelf aan de slag te gaan, je zelfoplossend vermogen aan te boren en letterlijk in beweging te komen?

Wandelcoaching!

Wij bieden je begeleiding aan in de vorm van wandelcoaching. Onze stijl van coachen is oplossingsgericht. In 4 of 6 wandelingen in Barendrecht of het Kralingse Bos helpen wij je meer ontspanning en meer grip en plezier op je werk te krijgen.

Wil je dit coachtraject doen
of
wil je meer informatie?

Waarom wandelen?

De Griekse filosofen wisten het al: wandelen is goed om de geest in beweging te brengen. Bewegend komen geestelijke processen sneller op gang dan zittend. Tijdens wandelen ontstaat er als vanzelf ruimte in je hoofd voor nieuwe ideeen en inzichten.

Albert Einstein was een wandelaar,  ‘de benen zijn de wielen van de creativiteit’, de Franse filosoof Jean-Jacques Rousseau  schreef dat hij nooit zo goed kon nadenken en het leven zo voluit ervoer als op zijn wandelingen.  Maar ook Steve Jobs wandelde graag als hij lastige zaken met anderen wilde bespreken. En Søren Kierkegaard zei : ‘verlies vooral niet je plezier in wandelen. Ik loop mezelf elke dag tot een staat van welbevinden, weg van elke ziekte: ik ben al lopend tot mijn beste gedachten gekomen en ik ken geen gedachte zo bedrukkend of men kan er wel van weglopen (..) . Dus als men gewoon blijft lopen, komt alles vanzelf in orde.

In de natuur…..

Een bezoek aan of het kijken naar de natuur leidt tot een vermindering van pijn en negatieve emoties zoals boosheid, vermoeidheid en somberheid en tot een toename van positieve gevoelens en energie (Bowler e.a.,2010; Velarde, Fry &Tveit, 2007).

Contact met de natuur (visueel en fysiek) heeft met name een gunstige invloed op ‘hogere’ cognitieve functies die bijvoorbeeld nodig zijn om te plannen, problemen op te lossen en impulsen te beheersen (Berman, Jonides & Kaplan, 2008: Bratman, Hamilton & Daily, 2012).

Omgevingspsycholoog Agnes van den Berg rekent af met de vage en zweverige relatie tussen natuur en  gezondheid en toont onomstotelijk en meetbaar aan  dat de natuur de gezondheid van mensen positief kan beïnvloeden. Overduidelijk is dat lichamelijke effecten van stress , zoals een verhoogde hartslag en bloeddruk en gespannen spieren, verminderen zodra we bomen, vogels, gras en water om ons heen zien.